Biuro rachunkowe Grimp Zielona Góra

Potrzebujesz pomocy, wsparcia, porady?
Zgłoś się do nas!

Blog

    zmiana biura rachunkowego
  • Zmiana biura rachunkowego

    3 lutego 2020
  • Czym charakteryzuje się dobre biuro rachunkowe? Nasza odpowiedź brzmi: kompleksowością. Dobre biuro nie tylko terminowo i skrupulatnie rozliczy podatki Twojej firmy, ale też zaproponuje szereg rozwiązań i udogodnień, które pozwolą Ci skoncentrować się na prowadzeniu biznesu bez stresu związanego z terminami i licznymi obowiązkami wobec biura czy urzędów. Czasem zmiana biura rachunkowego jest konieczna. Dowiedz się, kiedy należy pomyśleć nad zmianą i jak ją przeprowadzić.

    kasy fiskalne online
  • Kasy fiskalne online

    15 stycznia 2020
  • Od 1 stycznia 2020 roku na niektórych przedsiębiorcach spoczywa nowy obowiązek – muszą oni posiadać kasy fiskalne online. Na razie zmiany te dotyczą wybranych branż, z czasem lista przedsiębiorstw będzie się powiększać. Z naszego artykułu dowiesz się, jak przygotować się do zmian.

    faktura do paragonu 2020
  • Faktura do paragonu – nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług

    23 grudnia 2019
  • Od 1 stycznia 2020 r. faktura do paragonu tylko z numerem NIP – to najważniejsza zmiana początku nowego roku. Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi do ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw sprzedawca będzie mógł wystawić nabywcy (podatnikowi VAT) fakturę do paragonu tylko jeśli paragon ten będzie zawierał NIP nabywcy.

    czas pracy biura na święta
  • Czas pracy na święta

    20 grudnia 2019
  • W związku z nadchodzącym Bożym Narodzeniem informujemy, że nasze biuro będzie zamknięte w Wigilię 24.12. oraz 31.12. w sylwestra. W dni świąteczne oczywiście również świętujemy i podatków nie liczymy. W pozostałe dni robocze pracujemy w godzinach 8-16. Prosimy jednak najpierw kontaktować się bezpośrednio ze swoim opiekunem, czy w dany dzień pracuje, ponieważ część osób będzie na urlopie. Jednocześnie życzymy Państwu radosnych i spokojnych świąt oraz wielu sukcesów w nowym roku 2020.

    rejestr beneficjentów rzeczywistych
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

    17 grudnia 2019
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych zaczął już funkcjonować. Od 13 października br. wszystkie nowo założone spółki jawne, komandytowe, komandytowo-akcyjne, z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjne będą miały obowiązek ujawnienia swoich beneficjentów rzeczywistych, czyli osób, które sprawują rzeczywistą władzę w spółce. Od kwietnia 2020 r. obowiązek ujawnienia beneficjenta rzeczywistego będą miały również podmioty założone przed dniem wejścia w życie tego obowiązku.

    integracja bankowości internetowej
  • Web Service – integracja bankowości internetowej

    10 grudnia 2019
  • Znakomita większość przedsiębiorców korzysta z bankowości on-line. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wiele banków oferuje możliwość integracji bankowości elektronicznej z systemem finansowo-księgowym lub ERP. Pozwala to na kontrolowanie i wykonywanie czynności na operacjach bankowych bezpośrednio z poziomu oprogramowania ERP bez konieczności logowania się do portalu bankowego. W artykule prezentujemy zalety, jakie niesie integracja bankowości internetowej.

    mikrorachunek podatkowy
  • Mikrorachunek podatkowy

    2 grudnia 2019
  • Od 1 stycznia 2020 r. podatnicy i pracodawcy-płatnicy zapłacą PIT, CIT i VAT do urzędu skarbowego za pomocą indywidualnego rachunku podatkowego. Dotychczasowe rachunki urzędów skarbowych do wpłat PIT, CIT i VAT będą aktywne do 31 grudnia 2019 roku. Po tym terminie wpłat należy dokonywać na mikrorachunek podatkowy. Mikrorachunek podatkowy służyć będzie tylko do wpłat podatku. Zwroty nadpłat i podatków będą realizowane na dotychczasowych zasadach, czyli np. na twój ROR.

    nowa ustawa o odpadach
  • Nowa ustawa o odpadach

  • Przyjęta latem znowelizowana ustawa o odpadach zakłada, że od nowego roku na przedsiębiorców czekać będzie nowy obowiązek – rejestracja w bazie danych o produktach i opakowaniach i obowiązki sprawozdawcze z tego wynikające . Niewywiązanie się z obowiązku może dużo kosztować – kary sięgają nawet miliona złotych! Sprawdź czy Ciebie również dotyczą nowe przepisy.

    sukcesja w firmie
  • Sukcesja w firmie

    18 listopada 2019
  • Każdego miesiąca w Polsce umiera około 100 przedsiębiorców, a ich firmy, często budowane przez długie lata, kończą swój byt prawny z dnia na dzień. Podobnie każdego miesiąca wiele spółek upada po śmierci jednego ze współwłaścicieli, który nie zadbał odpowiednio o kwestie sukcesyjne. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega sukcesja w firmie.

    szkolenie sukcesja w firmie
  • Szkolenie z sukcesji “Firma na pokolenia”

    12 listopada 2019
  • Instytut Wiedzy GRIMP zaprasza na kolejne darmowe szkolenie, na którym poruszymy tematykę sukcesji w firmie i tego, jak chronić majątek przedsiębiorcy. Szkolenie odbędzie się 21.11.2019 o godzinie 12:00 w siedzibie naszego biura rachunkowego, a poprowadzi je specjalista z PZU – Artur Łuczak. Solidna porcja wiedzy gwarantowana.

    szkolenie split payment
  • Szkolenie o split payment

    28 października 2019
  • Ostatnio na blogu poruszaliśmy temat mechanizmu podzielonej płatności. Split payment bowiem od 1 listopada staje się obowiązkowy. Aby jak najlepiej wyjaśnić naszym klientom zasady funkcjonowania split payment, organizujemy darmowe szkolenie z tej tematyki. Poprowadzi je biegły rewident – Zygmunt Ćwik. Zapraszamy do naszej siedziby w czwartek 7.11. na godzinę 13:00.

    mechanizm podzielonej płatności
  • Obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności – split payment

    21 października 2019
  • Od ponad roku oswajamy się z tematem, jakim jest płacenie za faktury poprzez tzw. mechanizm podzielonej płatności. Do tej pory stosowanie mechanizmu były dobrowolne – od 1 listopada staje się obowiązkowe. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Poniżej przedstawiamy w skrócie najważniejsze informacje do zapamiętania.