Biuro rachunkowe Grimp Zielona Góra

Potrzebujesz pomocy, wsparcia, porady?
Zgłoś się do nas!

Zmiana biura rachunkowego

zmiana biura rachunkowego

Czym charakteryzuje się dobre biuro rachunkowe? Nasza odpowiedź brzmi: kompleksowością. Dobre biuro nie tylko terminowo i skrupulatnie rozliczy podatki Twojej firmy, ale też zaproponuje szereg rozwiązań i udogodnień, które pozwolą Ci skoncentrować się na prowadzeniu biznesu bez stresu związanego z terminami i licznymi obowiązkami wobec biura czy urzędów. Czasem zmiana biura rachunkowego jest konieczna. Dowiedz się, kiedy należy pomyśleć nad zmianą i jak ją przeprowadzić.

Motywacja zmiany biura, czyli kiedy warto jej dokonać

Decyzja o zmianie biura rachunkowego może przyjść niespodziewanie, gdy zauważymy nieścisłości w dokumentach czy nieterminowość rozliczeń lub może być wynikiem długotrwałego niezadowolenia z poziomu świadczonych usług. Zmiana biura rachunkowego nie jest trudną czynnością, dlatego w przypadku niezadowolenia czy rozczarowania usługami, można bez obaw podjąć decyzję o zmianie.

Bezwzględnie należy rozważyć zmianę biura księgowego, gdy mamy zastrzeżenia co do rzetelności czy terminowości świadczonych usług. Powodem może być lepsza oferta konkurencji w postaci atrakcyjnej ceny czy też lepiej wykwalifikowanej kadry pracowników. Często jednak o wyborze biura decydować będą dodatkowe udogodnienia, jakie biuro oferuje swoim klientom.

Biuro Rachunkowe GRIMP stawia na kompleksowość. Robimy co w naszej mocy, by ograniczyć obowiązki i zaangażowanie klienta do minimum tak, by odciążyć go z męczących i czasochłonnych zadań. Jesteśmy specjalistami w księgowości, ale też zatrudniamy sztab wykwalifikowanej kadry administracyjnej, która ułatwia naszym klientom współpracę i organizację.

Korzyści ze współpracy z GRIMP

Czym zatem odróżniamy się od innych biur rachunkowych? Poniżej kilka rozwiązań, które proponujemy klientom:

  1. Pomoc w zmianie biura rachunkowego – pomożemy napisać wypowiedzenie, a na podstawie pełnomocnictwa odbierzemy w Twoim imieniu dokumenty z poprzedniego biura;
  2. Odbiór dokumentów od klienta – odbierzemy od Ciebie dokumenty księgowe, nie ma konieczności byś je przywoził czy wysyłał;
  3. Dostęp do księgowości on-line – umożliwimy Ci podgląd na bieżąco do Twojej księgowości;
  4. Obsługa kontroli skarbowych, ZUS-owskich, z Państwowej Inspekcji Pracy – na podstawie pełnomocnictwa przyjmiemy i obsłużymy kontrolę w siedzibie naszego biura;
  5. Wysyłanie deklaracji podatkowych za klienta oraz reprezentowanie go przed organami administracji;
  6. Obsługa prawna – każdy z naszych klientów ma możliwość skorzystania z porady prawnej w ramach umowy na obsługę księgową;
  7. Doradztwo biznesowe – nasi specjaliści pomogą wybrać odpowiednią formę prowadzenia działalności, wspomogą w zagadnieniach organizacyjnych czy restrukturyzacyjnych;
  8. Pomoc w założeniu działalności gospodarczej czy rejestracji spółki prawa handlowego;
  9. Opieka dedykowanego wyspecjalizowanego i wysoko wykwalifikowanego opiekuna księgowego;
  10. Pełna obsługa kadrowo-płacowa;
  11. Wsparcie w zakresie wyboru i wdrożenia oprogramowania księgowego lub systemu ERP;
  12. Możliwość nieodpłatnego korzystania z urządzenia GRIMP BizHub C224e umożliwiające zdalne dostarczanie dokumentów do biura, ale również kserowanie czy skanowanie dokumentów;
  13. Zdalny dostęp do elektronicznego obrazu dokumentów księgowych dostarczonych do biura;
  14. Wsparcie w zakresie usług BHP;
  15. Doradztwo i usługi w zakresie przepisów RODO;
  16. Wsparcie IT;
  17. Dystrybucja i serwis kas fiskalnych;

Dodatkowo gwarantujemy pełne bezpieczeństwo oraz poufność naszych usług. Posiadamy stosowne ubezpieczenie OC, a z naszymi pracownikami podpisujemy umowy zapewniające dochowanie tajemnicy przedsiębiorstwa i ochronę danych naszych Klientów.

Zmiana biura rachunkowego – krok po kroku

Pierwszym krokiem jest złożenie wypowiedzenia umowy w aktualnie obsługującym firmę biurze rachunkowym. Jeśli wybierzecie GRIMP, nasi specjaliści w zakresie administracji pomogą w wypełnieniu wszelkich formalności. Wsparcia udzielimy również w kolejnym kroku, jakim jest odbiór dokumentacji z poprzedniego biura. Nasz wykwalifikowany pracownik, na podstawie pełnomocnictwa, uda się do poprzedniego biura i odbierze niezbędne dokumenty, bazy elektroniczne oraz uzyska kluczowe informacje.

Kompletna dokumentacja zawiera:

Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy z nowym biurem rachunkowym. Oferta GRIMP jest indywidualnie dostosowana do każdego klienta, dlatego, byśmy mogli przygotować idealnie skrojoną opcję dla Twojej Firmy, zapraszamy na spotkanie przy pysznej kawie, podczas którego będziemy mogli omówić wszelkie warunki współpracy.

Zmiana biura rachunkowego wymaga również spełnienia obowiązku rejestracyjnego. Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG zobligowani są zaktualizować dane w zakresie podmiotu prowadzącego rachunkowość firmy oraz miejsca przechowywania dokumentacji. Przedsiębiorcy zarejestrowani w KRS powinni natomiast w tym celu złożyć aktualizacyjny druk NIP-8. W przypadku nawiązania współpracy z GRIMP, pomożemy Ci w załatwieniu formalności.

Jeśli więc masz wątpliwości co do kompetencji Twojego księgowego, masz problemy w uzyskaniu niezbędnych informacji lub napotykasz trudności w postaci konieczności osobistego uczestnictwa w kontrolach czy dostarczania dokumentów, rozważ zmianę biura rachunkowego. Dzięki udogodnieniom, jakie oferuje GRIMP zmiana biura rachunkowego odbywa się tak naprawdę bez Twojego udziału. Nie musisz głowić się nad tym, czy poprzednie biuro przekazało wszystkie dokumenty i czy zmiana biura następuje płynnie. My zadbamy o wszystkie formalności i wesprzemy Cię na każdym etapie procesu. Polecamy się!