Firma może znaleźć się w kryzysowym położeniu. Jeśli czują Państwo, że z jakiegoś powodu Państwa firma znajduje się w kiepskiej pozycji, stoi w miejscu, a chcą Państwo poznać tego przyczynę, zgłoście się do specjalistów z GRIMP. Doradztwo gospodarcze traktujemy jako naszą misję – po zapoznaniu się z Państwa punktem widzenia, przeprowadzimy rzetelne analizy, rozszerzymy diagnozę firmy i zaproponujemy rozwiązania, które pozwolą postawić Państwa firmę na nogi.
Jak działamy? Co proponujemy? Jakie kroki i działania możemy podjąć?
Dobrze przeprowadzona analiza stanu firmy jest zawsze punktem wyjścia. Wyniki tej analizy są podstawą do tego, by zmiany będące następstwem jej wyników, przyniosły skuteczne rezultaty. Dokładna, rzetelna i bardzo szczegółowa analiza jest zatem kluczowa dla naszego sukcesu. Wyniki analizy zestawiane są zawsze z planem strategicznym firmy – sprawdzamy jakie założenia i cele są realizowane, gdzie pojawiają się problemy i słabe punkty, a które obszary działają skutecznie. Sprawdzamy wszystkie działy firmy i wszystkie sektory jej funkcjonowania.
Wynikiem analizy są wnioski oraz zaproponowane rozwiązania, będące tzw. planem naprawczym.
Plan naprawczy to ogół zaleceń i wskazówek, jakie przygotowujemy po analizie i jakie należy wdrożyć w firmie, by poprawić jej sytuację i zapewnić sobie sukces. Z doświadczenia wiemy, że dominującym problemem są problemy z tzw. cash-flow, czyli płynnością finansową. Jest to nadrzędny aspekt funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od branży i wielkości. Nasz audyt wykaże, jak Państwa firma radzi sobie z cash-flow i czy stosuje sprawdzone rozwiązania, które generują odpowiednią płynność. Naszym celem jest zapewnienie firmie dodatniego wyniku przepływów.
Zwracamy również uwagę na rdzeń firmy i jej core business. Kompetencje pracowników, specjalizacje działów oraz ich skuteczność i wartość dla całości biznesu mają ogromne znaczenie. Z wyników naszego audytu dowiedzą się Państwom, jak i co zmienić w firmie, by poprawić jej działanie.
Wszelkie zaproponowane przez nas zmiany przedstawiane są wskazanym przez zarząd organom, które stwierdzą, czy zaproponowane zmiany mają być wdrożone w życie czy też nie.
Jak wygląda wdrożenie w życie planu naprawczego:
Zalecenia na przyszłość
Po wdrożeniu planu naprawczego sprawdzamy jakie przyniosło to efekty i czy firma rzeczywiście znajduje się w lepszej kondycji oraz jak obecna sytuacja wróży na przyszłość.
W czasie prowadzenia restrukturyzacji, wdrażane są różne ulepszenia, narzędzia, mechanizmy kontrolne. Po czasie, który wyznaczamy za okres „kwarantanny”, prowadzimy wnikliwą kontrolę i sprawdzamy, czy nasze założenia przyniosły zmierzony efekt oraz przygotowujemy specjalny raport. Jeśli w międzyczasie okaże się, że można poprawić coś jeszcze, przedstawiamy kolejne wnioski i propozycje.